آزمون پرخوری

80 درصد میزان رضایت بر اساس 7 رای

زمان : 5 دقیقه
تعداد قابلیت تکرار: 2 بار
بها: 35000 تومان

معرفی

اختلالات خوردن با پیامدهای منفی سلامتی، از جمله فشار خون بالا، کیفیت پایین زندگی و نرخ مرگ و میر بالا ارتباط دارد. پرخوری شامل بلع مقدار زیادی غذا به طور نامعمول و احساس فقدان کنترل در طول دوره ی خوردن است، که به میزان حداقل دوبار در هفته و به مدت شش ماه رخ دهد.

مقیاس پرخوری به منظور اندازه گیری شدت پرخوری در افراد مبتلا به چاقی توسط گورمالی و همکاران در سال ۱۹۸۲ طراحی شد.

جامعه هدف

بزرگسال

معیارهای مورد سنجش

این پرسشنامه دارای 16 سوال است که ابعاد شناختی-عاطفی (مانند احساس گناه، اشتغال ذهنی با خوردن محدود) و رفتاری (مانند غذاخوردن سریع، تنها غذا خوردن سریع، تنها غذا خوردن) اختلال پرخوری را می سنجد.

نحوه اجرای آزمون

پرسشنامه الکترونیکی زیر بر مبنای مقیاس پرخوری گورمالی (BES) طراحی شده است و پاسخدهی به آن حدود ۵ دقیقه زمان می برد. پرسشنامه را می توانید در رایانه شخصی و یا تلفن همراه هوشمند خود پاسخ دهید.

در این پرسشنامه تعدادی جمله­ نوشته شده است. لطفاً تمام جمله ­­ها را به دقت بخوانيد و در هر گروه جمله ­ای را انتخاب کنيد که احساس شما را درباره مشکلاتتان در مورد کنترل رفتار خوردن به بهترين وجه توصيف می ­کند.

نحوه تحلیل

تحلیل این آزمون به صورت خودکار توسط سامانه انجام شده و بلافاصله پاسخ پرسشنامه به شما اعلام می گردد.

منبع:

Gormally, J. I. M., Black, S., Daston, S., & Rardin, D. (1982). The assessment of binge eating severity among obese persons. Addictive behaviors7(1), 47-55.


شما دسترسی لازم را به این آزمون ندارید. لطفاََ آزمون را خریداری نمایید.

نتیجه ای برای این آزمون ثبت نشده است. لطفاََ ابتدا در آزمون شرکت کنید.